Jak luksusowe produkty promocyjne wpływają na odbiór marki?

Jak luksusowe produkty promocyjne wpływają na odbiór marki?

Aż 60% osób zatrzymuje promocyjne przedmioty przynajmniej przez dwa lata, a ponad połowa korzysta z nich raz w tygodniu. W przypadku luksusowych upominków korporacyjnych wartości te są zdecydowanie większe. Nic więc dziwnego, że mogą mieć one ogromny wpływ na firmę i jej odbiór wśród klientów. Dlaczego tak się dzieje?

Faktycznie zmieniają zachowanie konsumenckie

Oferowanie produktów promocyjnych, w tym niestandardowych grawerowanych piór Waterman, może faktycznie zmienić nawyki zakupowe. Jest wielu konsumentów, którzy chcą lepiej poznać markę, jeśli zauważą, że stosuje ona takie upominki korporacyjne.

W rezultacie podarowanie jednej osobie luksusowego produktu może przełożyć się na wiele lat bardzo pozytywnej reklamy, która w nienachalny sposób będzie zachęcała do zakupu, a także odwróci uwagę od konkurentów. Pióra Waterman robią ogromne wrażenie i dzięki swojemu estetycznemu wykończeniu przyciągają wzrok, więc zawarte na nich informacje oddziałują nie tylko na osobę, która je otrzymała, ale również na współpracowników czy znajomych.

Są jednym z najskuteczniejszych sposób promowania się

Jeśli prowadzi się małą firmę, można tylko marzyć o ogromnej kampanii reklamowej rozproszonej po różnych kanałach medialnych. Często jednak przedsiębiorcy zapominają o tym, co jest najważniejsze w biznesie – o kontakcie z klientem. W cyfrowym świecie uzyskanie rozgłosu jest już o wiele prostsze i tańsze niż chociażby dekadę temu. Dlatego też, aby wywrzeć na ludziach pozytywne wrażenie, niezbędne jest oferowanie im czegoś rzeczywistego. A jeśli jest to produkt luksusowy, to nie ma wątpliwości, że spełni on swoją funkcję.

Zwiększają świadomość marki

Rozpoznawalność marki oznacza, że ​​klient może od razu zidentyfikować firmę i ofertę, widząc jej logo, hasło lub nazwę. Największe korporacje mogą szczycić się tym, że zna je prawie każda osoba na świecie. Jednak w przypadku wielu firm w ogóle nie jest to koniecznie, gdyż to lokalny rynek generuje przychody. Czasem wystarczy wpłynąć na konkretną grupę odbiorców lub społeczność, by maksymalizować zyski. Świetnym pomysłem jest więc wręczenie grawerowanego pióra Waterman np. dyrektorowi czy dziekanowi, działaczom charytatywnym czy innym ludziom, którym firma coś zawdzięcza. Będzie to wtedy nie tylko miły gest, ale również ukazanie się z jak najlepszej strony.

Koncentrują uwagę

Reklamy telewizyjne i billboardy są oglądane przez konsumentów przez kilka sekund, a następnie zwykle szybko zostają zapominane. Jednak długopis lub pióro Waterman to coś, co przetrwa w świadomości, a co niektórzy mogą wykorzystać takie gadżety na co dzień. Inni ludzie więc na pewno zobaczą to pióro i logo na nim, a to oznacza znacznie więcej świadomej ekspozycji.

Zachęcają do lojalności

Luksusowe produkty promocyjne, takie jak pióra Waterman rzeczywiście mogą pomóc w budowaniu lojalności klientów i partnerów biznesowych. Po otrzymaniu takiego upominku już zawsze będą oni w pamięci to, od kogo go otrzymali, więc przejście do konkurencyjnych firm może być dla nich wyjątkowo niekomfortowe.